Telefooncentrale inspreken

Laat mij het visitekaartje van jouw bedrijf zijn

Telefooncentrale inspreken

Gebruik je een IVR-systeem als zakelijke telefooncentrale? Dan wil je deze natuurlijk professioneel ingesproken hebben. Vanuit mijn eigen studio spreek ik telefooncentrales en zakelijk voicemails in voor de grootste organisaties in Nederland. Bekijk en beluister mijn voorbeelden. Heb je interesse? Bel/mail/whatsapp me dan of boek mij direct.

Wat kost het inspreken van een telefooncentrale?

Voor het inspreken van een telefooncentrale of voicemail kun je bij mij al terecht vanaf €75,-. De eerste 50 woorden + montage zijn inbegrepen. Daarna kost het €1,- per woord

Wil je mijn stem ook gebruiken voor bijvoorbeeld interne video’s of je bedrijfsvideo. Bekijk dan mijn overige voice-over tarieven.

Wat is IVR?

IVR staat voor Interactive Voice Response. Deze systemen zorgen ervoor dat bellers door middel van een ingesproken tekst informatie en keuzes krijgen. Het systeem verwerkt realtime het antwoord van de beller en start dan een nieuwe bandje. De beller kan hiermee aangeven dat ze een bepaalde taal spreken of afdeling willen spreken.

Soms wordt er al zoveel informatie gegeven dat de beller zelfs geen medewerker meer hoeft te spreken. Deze informatie is voor de beller 24 uur per dag beschikbaar.

Audioformaat

Als ik je IVR tekst of voicemail mag inspreken ontvang je opnames in twee varianten: 24 Bit bij 44.1 kHz en 16 bit bij 8khz in WAV formaat. Dit zijn geaccepteerde formaten bij zo goed als alle Voice Response systemen, antwoordapparaten en voicemails. Heb je andere wensen? Geef dit dan aan bij je aanvraag.

Cloud IVR

Een IVR Telefooncentrale klinkt als een flinke investering. Gelukkig zijn daar tegenwoordig goedkopere oplossing voor. Het is ook mogelijk om deze zakelijk antwoordapparaten volledig in de cloud te draaien. Als je een licentie afneemt bij zo’n IVR Cloud service huur je ruimte op hun server. De telefooncentrale is dan volledig via internet te onderhouden via hun platform

Wat is IVR?

Tone of voice van de welkomstboodschap

Het meest belangrijke is natuurlijk dat de tekst zo duidelijk mogelijk wordt ingesproken. De boodschap moet helder zijn. Maar net als commercials en online video’s is ook het bandje wat bellers horen als ze jouw bedrijf bellen een visitekaartje. In sommige gevallen zelfs het eerste wat ze van jouw organisatie horen. Dan is het wel zo fijn dat de toon gelijk aansluit bij waar jouw merk voor staat. Bij de Belastingdienst wil je anders aangesproken worden dan bij een reisorganisatie voor studenten. Geef daarom bij je aanvraag duidelijk aan wie de doelgroep is hoe je wilt dat deze worden aangesproken. Bijvoorbeeld zakelijk of vriendelijk en u of jij.

Zakelijke voicemail inspreken

Naast de uitgebreide IVR-systemen is het ook mogelijk om zakelijke voicemails in te spreken voor de mobiele telefoons van uw medewerkers. Op deze manier klinken ze professioneel en hebben ze een uniforme uitstraling.

Voorbeeldtekst: Dit is de voicemail van Tom de Vries van Smit Assurantiën. Op dit moment is hij telefonisch niet bereikbaar. Spreek uw bericht in na de piep, dan belt hij u zo spoedig mogelijk terug.

Voorbeeldteksten

Welkomstboodschap:
“Welkom bij Smit Assurantien. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn hoort u nu een keuzemenu.”

Afwezig:
“Op dit moment zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8 uur ’s morgens tot 5 uur ’s middags. Kijk voor veel gestelde vragen ook op onze website: Smitassurantien.nl

Wachtboodschap.
“Op dit moment zijn alle medewerkers in gesprek. Een ogenblik geduld alstublieft.”

Feestdagen:
“In verband met de feestdagen zijn wij gesloten. Wij staan u graag de eerstvolgende werkdag te woord.”

Keuzemenu:
“Voor Nederlands toets 1”
“For English press 2”
“We hebben geen keuze herkend. Het menu wordt nu herhaald.”